2012-03-26

Blåbär- och körsbärssmoothie med havre


Tidigare idag gjorde jag en himmelskt god smoothie! Resultatet ser ni ovan (lägg gärna märke till skeden). Smoothie är någonting som jag brukar göra ganska ofta. Jag har mina favoriter och chansar mig ofta till olika sorters smoothies. Ibland lyckas jag och ibland inte. Denna gång lyckades jag. Jag kommer verkligen göra den fler gånger. Det kan jag lova.
Jag brukar som sagt inte följa recept på smoothies. Du måste själv smaka och avgöra hur just du vill ha din, men jag ändå ge er mitt recept (på ett ungefär) och sen är det bara att smaksätta den på ditt eget lilla sätt.

Blåbär- och körsbärssmoothie med havre
1 - 1½ mogen banan
Ca 2 dl mjölk (beroende på hur du vill ha konsistensen)
1 dl havregryn
1 msk vetegroddar
Körsbär och blåbär (det är bara att chansa och smaka av)

Jag har havregrynen i för att det mättar lite extra. Idag var det första gången jag testade att ha i vetegroddar. Det ska ge mer protein i smoothien. Tipset kommer från ICAs Buffé och jag måste säga att det verkligen passade till. De tipsade att smoothien gärna ska drikas direkt om du vill ha med groddarna, annars kan deras nötiga smak ta över. Alltid lika kul att testa något nytt!

Voila! Superenkelt och gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar